Eastern Europe
Northern Europe
Australia / New Zealand
CARE project

CHG-MERIDIAN swims to fight cancer

The employees from the CHG-MERIDIAN Rotterdam office join forces to support a good cause close to the heart

Swim to fight cancer

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is stevig verankerd in de bedrijfsfilosofie van CHG-MERIDIAN. Als het gaat om het ondersteunen van community-based projecten, nam het kantoor in Rotterdam het iets persoonlijker.

Een paar jaar geleden kreeg CHG-MERIDIAN in Rotterdam een ​​verwoestende klap met een kankerpatiënt die heel dicht bij huis stond. Gelukkig overleefde ze en kwam sterker dan ooit terug. Dit moedigde het team aan om iets te doen om het bewustzijn te vergroten en, belangrijker nog, fondsen te werven om kankeronderzoek te ondersteunen.

Ze namen op 1 september deel aan een team in "City Swim Dobrecht".

The City Swim is georganiseerd in verschillende steden in heel Nederland. De deelnemers verbinden zich ertoe om een ​​bepaald aantal meters in open water te zwemmen om geld en bewustzijn te verzamelen. Ze kunnen kiezen tussen 500 M, 1 KM, 1,5 KM en 2 KM. Er zijn natuurlijk enkele veiligheidsmaatregelen getroffen als deelnemers meer dan 1,5 KM willen zwemmen.

De eerste september was een perfecte zaterdag om te verlichten naar het nieuwe schooljaar, maar negen collega's van het kantoor in Rotterdam namen in plaats daarvan een koude douche in de grachten van Dordrecht. Ze deden het niet alleen voor de lol, ze deden het om geld in te zamelen voor een goed doel. Het team zwom samen met vrienden 1,5 KM per stuk. Dit is een verbazingwekkende 18 KM in totaal! Zij brachten meer dan € 7.500 bijeen om het kankeronderzoek te sponsoren.
 CHG-MERIDIAN ondersteunt dit binnen zijn CARE-initiatief.

In totaal zwommen meer dan 440 mensen die dag, maar er waren ook andere activiteiten samen met zwemmen. Voor de tweede keer werd ook de Ride to Fight Cancer georganiseerd, een fietstocht door het pittoreske landschap van Dordrecht. 200 deelnemers namen deel aan de uitdaging om te fietsen voor 75 KM of 40 KM.

Dit alles leverde een verbazingwekkend bedrag van € 215.000 op, gedoneerd door deelnemers en sympathisanten. CHG-MERIDIAN is er trots op een bijdrage aan dit evenement te hebben geleverd.

Wil je het goede doel steunen?

De organisatie kan uw hulp nog steeds gebruiken. Als u meer wilt weten over het goede doel en de uitdaging die de medewerkers zichzelf hebben aangegaan, klik dan hier

Want to support the good cause?

The organisation could still use your help. If you would like to read more about the good cause and the challenge the employees have taken upon themselves, please click here