Levenscyclusdenken

CHG-MERIDIAN PUBLICEERT EERSTE DUURZAAMHEIDSVERSLAG

De internationale Groep heeft zijn businessmodel altijd gebaseerd op de bron-efficiënte circulaire economie, en breidt zijn engagement voor duurzaamheid voortdurend uit. Het duurzaamheidsverslag 2020 is het eerste van de Groep en documenteert op transparante wijze de genomen maatregelen en de gestelde doelen.

"Duurzaamheid is een continu proces. Daarom hebben wij ons engagement op dit gebied in 2020 aanzienlijk versterkt om onze ambities als duurzame onderneming waar te maken en zo tegemoet te komen aan de verwachtingen van de markt", aldus Matthias Steybe, Group Sustainability Officer bij CHG-MERIDIAN.

Vorig jaar heeft CHG-MERIDIAN een governance-structuur voor  duurzaamheid ontwikkeld voor de hele Groep en op basis daarvan een duurzaamheidsstrategie met actieplannen en doelstellingen gedefinieerd.

Het eerste duurzaamheidsverslag van de Groep documenteert deze ontwikkelingen. In het verslag komen thema's aan bod zoals arbeidsrechten, mensenrechten, bedrijfsethiek, milieu en duurzaam aankopen. Daarnaast bieden feiten, cijfers, interviews en artikelen een dieper inzicht in onze visie op duurzaam ondernemen en handelen.

Het verslag is bestemd voor onze klanten, partners en alle medewerkers binnen de Groep. Het is gebaseerd op het Global Reporting Initiative (GRI) en vertegenwoordigt bovendien de eerste communicatie over gemaakte vorderingen in het kader van het UN Global Compact, dat CHG-MERIDIAN dit jaar heeft ondertekend.

MATTHIAS STEYBE, GROUP SUSTAINABILITY OFFICER BIJ CHG-MERIDIAN

"Ondernemingen moeten voortdurend hun zogenaamde maatschappelijke bedrijfsvergunning verdienen - net als wij. Met andere woorden, ze moeten bewijzen dat hun bedrijfspraktijken duurzaam zijn op lange termijn en op alle niveaus, en dat ze een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij en het milieu."

Vanaf 2021 zal CHG-MERIDIAN koolstofneutraal zijn. Meer informatie vindt u op de duurzaamheidspagina op onze website.

CONTACT OPNEMEN

Aarzel niet om ons te contacteren zo u vragen heeft.

Matthias Steybe

Group Sustainability Officer (GSO)