Choose your region

Eastern Europe
Northern Europe
Australia / New Zealand
or choose our
SEARCH
REGION: NETHERLANDS

23-mei-2019 | Weingarten

Technology & Service Centre ontvangt ISO certificaat

• Kwaliteits- en informatiebeveiligingsnormen van de gehele Gross-Gerau-site gevalideerd
• ISO 9001- en 27001-certificering erkend op internationaal niveau
• Basis van BSI-conformiteitscertificering voor basisbescherming in overeenstemming met B1.15 Verwijderen en vernietigen van gegevens

Het technologie- en servicecentrum van CHG-MERIDIAN heeft informatiebeveiliging en kwaliteitsmanagementprocessen laten certificeren voor de internationale ISO-normen 27001 en 9001. De certificaten zijn door TÜV Rheinland gepresenteerd op de site van Gross-Gerau op 22 mei 2019.

De internationale CHG-MERIDIAN Group, gevestigd in Weingarten, beheert het volledige proces rond het einde van de gebruikstermijn van de IT-apparatuur van zijn klanten in het centrum in Gross-Gerau. Wanneer een toestel het einde van zijn economische levensduur heeft bereikt, komt het naar het centrum waar de gegevens in overeenstemming met de hoogste beveiligingsnormen worden verwijderd. De toestellen worden vervolgens professioneel opgeknapt en doorverkocht op de secundaire markt, volgens de principes van duurzaam lifecycle management.

Het eraSURE en het aanvullende earSURE + waren eerder gecertificeerd door DEKRA en TÜV IT Nord. Met deze nieuwe certificering hebben de auditors van TÜV Rheinland bevestigd dat alle processen op de gehele Gross-Gerau-site voldoen aan het hoogste niveau van kwaliteit en informatiebeveiliging, gebaseerd op de internationale ISO-norm. De certificering vormde ook de basis voor het certificeren van de BSI-conformiteit in overeenstemming met basisbeschermingsmodule B1.15 (verwijdering en vernietiging van gegevens) van het federale bureau voor informatiebeveiliging (BSI).

Klaus Form, hoofd Group Service Delivery bij CHG-MERIDIAN, zei tijdens de presentatie: "De belangrijkste focus van CHG-MERIDIAN ligt op informatiebeveiliging, kwaliteitsbeheer en gegevensbescherming. We zijn ons zeer bewust van de vertrouwde status van ons bedrijf en van de verantwoordelijkheden die dit met zich meebrengt. Door het volledige technologie- en servicecentrum te certificeren, sturen we een sterk signaal naar onze klanten en partners in Duitsland en de rest van de wereld, terwijl we onszelf positioneren voor de groeiende concurrentie-uitdagingen. "

In 2018 werden ongeveer 690.000 IT-apparaten, tot dusverre het hoogste aantal, professioneel gerenoveerd voor de secundaire markt binnen de Groep. Naast de nieuw gecertificeerde Gross-Gerau-site exploiteert CHG-MERIDIAN een ander technologie- en servicecentrum in Skien (Noorwegen), dat ook is gecertificeerd in overeenstemming met de ISO 9001-norm, evenals de ISO 14001-norm. Dit maakt de specialist in onafhankelijk technologiebeheer en financiering van een van de toonaangevende remarketers van IT-assets in Europa.

Tobias Wiktorowski (Product Manager), Philipp Frey (IT Consultant), Klaus Form and Alfred Korbmacher (Consultant TZ) from CHG-MERIDIAN received the certificates from Ralph Freude (in the middle) from TÜV Rheinland.

Downloads

  • 05_2019_CHG-MERIDIAN press release Certification (EN)

    docx, 4 MB
  • 05_2019_CHG-MERIDIAN press release Certification (NL)

    docx, 4 MB

CHG-MERIDIAN Group

CHG-MERIDIAN Group is een van de meest toonaangevende onafhankelijke aanbieders van technology management in de technologische, industriële en zorgsectoren. Met zo'n 1000 medewerkers biedt CHG-MERIDIAN haar klanten uitgebreide ondersteuning voor hun technologische infrastructuur. Dit begint bij het geven van advies, het aanbieden van financiële en operationele diensten tot remarketing van gebruikte apparatuur via haar twee technology & service centers in Duitsland en Noorwegen.

CHG-MERIDIAN ondersteunt grote en middelgrote bedrijven en cliënten in de publieke sector en bedient momenteel wereldwijd meer dan 10.000 klanten. De totale waarde van de technologische investeringen bedraagt meer dan € 6,13 miljard. Het inhouse technology & service managementsysteem TESMA zorgt voor maximale transparantie in het beheer van budgetten en assets bij meer dan 15.000 klanten wereldwijd. De groep heeft  37 filialen in 25 landen over de hele wereld. Het Nederlandse kantoor bevindt zich in Rotterdam.

Efficient Technology Management®