Choose your region

Eastern Europe
Northern Europe
Australia / New Zealand
or choose our
SEARCH
REGION: NETHERLANDS

20-feb-2018 | Berlin

Vereisten op het gebied van digitalisering in de gezondheidszorg

• Digitale vaardigheden zijn de sleutel in de gezondheidszorg
• Zorgverleners zijn efficiënter en vergroten het concurrentievermogen door hun personeel op te leiden
• CHG-MERIDIAN ondersteunt de D21-Digital-Index en analyseert de impact op investeringen in de gezondheidszorg

Naast de aanhoudende dringende behoefte aan investeringen in gezondheidszorg in Duitsland, heeft de nieuwste D21-Digital-Index-studie een verdere uitdaging voor de sector geïdentificeerd - de digitale revolutie vindt slechts langzaam plaats in de Duitse samenleving. Het is daarom belangrijker dan ooit dat zorgaanbieders stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat hun digitale vaardigheden en die van hun medewerkers klaar zijn voor de toekomst. Dit is een van de bevindingen van de D21-Digital-Index 2017/2018 .


Het D21-initiatief is het grootste non-profitnetwerk van Duitsland voor de digitale samenleving, bestaande uit vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, de politiek, de academische wereld en maatschappelijke organisaties. CHG-MERIDIAN, een leverancier van technologiebeheer en financieringsdiensten, is wederom een ​​partner van de D21-Digital-Index-studie. Op basis van de laatste bevindingen van de enquête analyseert CHG-MERIDIAN welke impact het groeiende gebruik van digitale technologie heeft op de gezondheidszorg. De nadruk ligt op de manier waarop nieuwe technologie de manier verandert waarop mensen in de zorgsector werken en hoe dit leidt tot de vraag naar nieuwe vaardigheden en training.

Groeiende verwachtingen van digitale expertise en een fundamenteel technologisch begrip

De Duitse gezondheidssector is wellicht ver verwijderd van haar visie op Health 4.0, maar de digitale revolutie heeft de zorgsector niettemin fundamenteel veranderd, zowel wat betreft mogelijkheden als werkmethoden. Digitaal onderlegd zijn en interdisciplinaire expertise hebben op het gebied van technologie en geneeskunde zijn steeds belangrijker vaardigheden voor artsen, verpleegkundigen, ziekenhuismanagers en ander ziekenhuispersoneel. Als gevolg hiervan zijn vertrouwen in het gebruik van nieuwe technologie en bereid om levenslang te leren een eerste vereiste voor een succesvolle carrière in de gezondheidszorg.
"Zorgverleners moeten een grotere rol spelen door hun werknemers te helpen gebruik te maken van digitale technologie als zij hun toekomstige concurrentiepositie willen beschermen." Werknemers zijn nog steeds voornamelijk bezig met het aanleren van digitale vaardigheden buiten het werk. "Werkgevers moeten zich nu concentreren op het ontsluiten van dit potentieel" Peter Krause, hoofd van de sector gezondheidszorg in de gezondheidszorg Duitsland bij CHG-MERIDIAN.

Digitale vaardigheden vergroten door digitale werkplekken voor werknemers te voorzien

Zoals de Digital-Index bewijst, zijn mensen inderdaad op de hoogte van de 'digitale werkplek', d.w.z. de mogelijkheid om overal met aangesloten apparaten te werken. Een op de vijf respondenten werkt bijvoorbeeld nu in een virtueel team dat niet op een specifieke locatie is gebaseerd. Mobiele werkvormen worden ook aantrekkelijker en slechts 20 procent zegt niet geïnteresseerd te zijn in hen. De vrees dat mobiel werken zou resulteren in een grotere totale werklast neemt eveneens af (daling van 5 procentpunten). Over het geheel genomen beschouwen de ondervraagden de digitalisering als een absoluut pluspunt voor hun loopbaan en in het bijzonder voor nieuwe banen in hun sector.
Op maat gemaakte bedrijfsconcepten voor mobiele apparaten en systemen kunnen zorgaanbieders helpen te investeren in vaardighedentraining en voortdurende professionele ontwikkeling voor hun personeel. Door het gebruik van nieuwe technologie in de privésfeer kunnen artsen, verpleegkundigen, ziekenhuismanagers en ander ziekenhuispersoneel zich in hun eigen tijd vertrouwd maken met nieuwe onderwerpen, toepassingen en trends. Een Employee PC-programma, waarbij werkgevers de nieuwste communicatieapparatuur ter beschikking stellen van hun personeel voor privégebruik, is een werkgever-voordeeloplossing die digitale vaardigheden kan vergroten en mobiel werken mogelijk maakt.
Het ontwikkelen van digitale competentie kan ook efficiëntiewinsten ontsluiten in het dagelijkse medische werk, en werknemersprogramma's kunnen de aantrekkelijkheid van zorgaanbieders als innovatieve werkgevers vergroten. Simpel gezegd, het promoten van de digitale vaardigheden van het personeel kan een concurrentievoordeel opleveren.

Downloads

  • 02-2018_CHG-MERIDIAN_Press Release_D21-Digital-Index.docx

    docx, 244 KB
  • 02-2018_CHG-MERIDIAN_Press Release_D21-Digital-Index.pdf

    pdf, 173 KB

De CHG-MERIDIAN Group is een van 's werelds leidende onafhankelijke aanbieders van technologische beheerdiensten voor de IT-, industriële en gezondheidszorgsectoren. Met zo'n 1000 medewerkers biedt de CHG-MERIDIAN Group zijn klanten uitgebreide ondersteuning voor hun technologische infrastructuur. Dit varieert van advies-, financiële en operationele diensten tot remarketing van gebruikte apparatuur via zijn twee technologie- en servicecenters in Duitsland en Noorwegen.

 

De CHG-MERIDIAN Group levert efficiënt technologisch beheer voor grote en middelgrote bedrijven en cliënten in publieke sectoren. Het bedient momenteel wereldwijd meer dan 10.000 klanten en beheert technologische investeringen met een totale waarde van meer dan € 4,75 miljard. Het online gebaseerde technologie- en servicemanagementsysteem TESMA® zorgt bij meer dan 15.000 gebruikers voor maximale transparantie in technologisch beheer. De CHG-MERIDIAN Group heeft kantoren in 25 landen over de hele wereld. Hun Nederlandse kantoor staat in Rotterdam.