13.235 medewerkers op 85 locaties op alle continenten. Meer dan 3,8 miljard Zwitserse frank aan opbrengsten. Indrukwekkende cijfers die ervoor zorgen dat CLARIANT zich onderscheidt als een toonaangevende wereldwijde speler in de gespecialiseerde chemicaliënsector. Ons jarenlange partnerschap met Clariant, dat nog meer momentum heeft gekregen door een naadloos en digitaal proces voor het beheer van de levenscyclus van apparaten.
De snel vereiste digitale activering van werknemers
Gekwalificeerde IT-medewerkers hadden geen tijd voor kerntaken, omdat ze hun IT-apparatuur moesten beheren
Behoefte aan efficiënter, geautomatiseerd apparaatbeheer
Tijdens de coronapandemie had CLARIANT een nieuwe, efficiënte manier nodig om zijn medewerkers direct uit te rusten met de digitale apparatuur die ze nodig hadden. De behoefte was al erkend, maar nu moest het heel snel gebeuren: Er was een oplossing nodig die de workflows voor apparaatbeheer zou automatiseren.
1200 smartphones voor medewerkers in Duitsland en andere apparatuur om overal te kunnen werken.
Leasing: gebruik in plaats van eigendom is het motto van ons financieringsconcept. Met regelmatige termijnen in plaats van grote investeringen biedt leasing een betere budgetplanning en beschermt het de liquiditeit.
Lifecycle Management Services, selfserviceportaal tesma voor directe bestelling van apparaten door medewerkers en gecertificeerde dataverwijdering met eraSURE
Onze diensten voor levenscyclusbeheer dekken de volledige levenscyclus van apparatuur. Dit omvat de voorconfiguratie van mobiele apparaten, levering aan het thuiskantoor of kantoor, ondersteuning en onderhoud, snelle vervanging in geval van een defect, en een grotere duurzaamheid door de revisie van de apparaten voor een tweede productleven.
tesma®
Het apparaatbeheer van CLARIANT werd gereorganiseerd met behulp van ons activabeheerplatform tesma. Medewerkers kunnen hun eigen apparaten eenvoudig bestellen uit een gedefinieerde catalogus via de selfservicefunctie in het tesmaportaal Goedkeuringen, uitrol, levering, service en onderhoud, retourneren van apparaten: alles is nu geautomatiseerd, en de processen zijn foutloos en aanzienlijk versneld. De perfecte oplossing om de IT-afdeling van CLARIANT te ontlasten, waardoor deze meer tijd kan besteden aan kerntaken.
Alle betrokkenen profiteren van de combinatie van selfservice en geautomatiseerde processen in ons activabeheerplatform tesma: medewerkers hebben altijd toegang tot nieuwe apparaten en kunnen zelf apparatuur bestellen. Het apparaatbeheer is geautomatiseerd, van bestelling, levering en gebruik tot onderhoud, service en retournering. Door technische en commerciële gegevens te koppelen, heeft de IT-afdeling met één druk op de knop een overzicht van alles. Door de verlichting van het operationele werk kunnen zij zich effectiever aan hun strategische taken wijden.
Sabine Tschöp, projectmanager bij CLARIANT, was zeer tevreden over onze maatoplossing.
"Dat betekende dat we een product kochten dat honderd procent op onze wensen was afgestemd, en dat we geen componenten in pakketten hoefden te kopen die we niet nodig hadden."
van de tijd van een kenniswerker wordt ingenomen door bureauwerk en 'overkoepelend beheer'
van de organisaties kreeg te maken met de gevolgen van IT-personeel dat tijd besteedde aan handmatige, repetitieve taken.
van de organisaties meldt dat IT-teams steeds meer tijd besteden aan het beheren van verschillende technologieën en infrastructuur.
Wilt u persoonlijk en gratis advies? Neem contact met ons op en ontdek hoe onze expertise u kan helpen.