SEARCH
REGION: NETHERLANDS
EN
NL
CLARIANT: Gedigitaliseerde IT-processen met CHG-MERIDIAN

MOEITELOOS IT-BEHEER BINNEN HANDBEREIK

Hoe Clariant overstapte naar een digitale werkplek en haar IT-activiteiten optimaliseerde.

ONZE KLANT CLARIANT

13.235 medewerkers op 85 locaties op alle continenten. Meer dan 3,8 miljard Zwitserse frank aan opbrengsten. Indrukwekkende cijfers die ervoor zorgen dat CLARIANT zich onderscheidt als een toonaangevende wereldwijde speler in de gespecialiseerde chemicaliënsector. Ons jarenlange partnerschap met Clariant, dat nog meer momentum heeft gekregen door een naadloos en digitaal proces voor het beheer van de levenscyclus van apparaten.

UITDAGINGEN

OVERSTAP NAAR EEN DIGITALE WERKPLEK

De snel vereiste digitale activering van werknemers

OVERBELASTING IT-AFDELING

Gekwalificeerde IT-medewerkers hadden geen tijd voor kerntaken, omdat ze hun IT-apparatuur moesten beheren

HANDMATIGE PROCESSEN

Behoefte aan efficiënter, geautomatiseerd apparaatbeheer

DIGITALE, GEAUTOMATISEERDE PROCESSEN, VAN BESTELLING TOT RETOURZENDING

Tijdens de coronapandemie had CLARIANT een nieuwe, efficiënte manier nodig om zijn medewerkers direct uit te rusten met de digitale apparatuur die ze nodig hadden. De behoefte was al erkend, maar nu moest het heel snel gebeuren: Er was een oplossing nodig die de workflows voor apparaatbeheer zou automatiseren.

ONZE AANGEPASTE TECHNOLOGY2USE-SUCCESFORMULE VOOR CLARIANT

ASSETS

1200 smartphones voor medewerkers in Duitsland en andere apparatuur om overal te kunnen werken.

FINANCIËLE DIENSTEN

Leasing: gebruik in plaats van eigendom is het motto van ons financieringsconcept. Met regelmatige termijnen in plaats van grote investeringen biedt leasing een betere budgetplanning en beschermt het de liquiditeit.

SERVICES

Lifecycle Management Services, selfserviceportaal tesma voor directe bestelling van apparaten door medewerkers en gecertificeerde dataverwijdering met eraSURE

LIFECYCLE MANAGEMENT SERVICES

Onze diensten voor levenscyclusbeheer dekken de volledige levenscyclus van apparatuur. Dit omvat de voorconfiguratie van mobiele apparaten, levering aan het thuiskantoor of kantoor, ondersteuning en onderhoud, snelle vervanging in geval van een defect, en een grotere duurzaamheid door de revisie van de apparaten voor een tweede productleven.

tesma®

Het apparaatbeheer van CLARIANT werd gereorganiseerd met behulp van ons activabeheerplatform tesma. Medewerkers kunnen hun eigen apparaten eenvoudig bestellen uit een gedefinieerde catalogus via de selfservicefunctie in het tesmaportaal Goedkeuringen, uitrol, levering, service en onderhoud, retourneren van apparaten: alles is nu geautomatiseerd, en de processen zijn foutloos en aanzienlijk versneld. De perfecte oplossing om de IT-afdeling van CLARIANT te ontlasten, waardoor deze meer tijd kan besteden aan kerntaken.

tesma en

CONCLUSIE

Alle betrokkenen profiteren van de combinatie van selfservice en geautomatiseerde processen in ons activabeheerplatform tesma: medewerkers hebben altijd toegang tot nieuwe apparaten en kunnen zelf apparatuur bestellen. Het apparaatbeheer is geautomatiseerd, van bestelling, levering en gebruik tot onderhoud, service en retournering. Door technische en commerciële gegevens te koppelen, heeft de IT-afdeling met één druk op de knop een overzicht van alles. Door de verlichting van het operationele werk kunnen zij zich effectiever aan hun strategische taken wijden.

Sabine Tschöp, projectmanager bij CLARIANT, was zeer tevreden over onze maatoplossing.

"Dat betekende dat we een product kochten dat honderd procent op onze wensen was afgestemd, en dat we geen componenten in pakketten hoefden te kopen die we niet nodig hadden."
Sabine Tschöp, Procurement Manager, Corporate Services at CLARIANT in Germany
PROBLEMEN OPGELOST IN CIJFERS

FOCUS OP WAT BELANGRIJK IS

66 %

van de tijd van een kenniswerker wordt ingenomen door bureauwerk en 'overkoepelend beheer'

VERLAGING VAN DE BEDRIJFSKOSTEN

90 %

van de organisaties kreeg te maken met de gevolgen van IT-personeel dat tijd besteedde aan handmatige, repetitieve taken.

FLEXIBILITEIT VERHOGEN

53 %

van de organisaties meldt dat IT-teams steeds meer tijd besteden aan het beheren van verschillende technologieën en infrastructuur.

SUCCESTOOLS

tesma: alle gegevens in één systeem

Meer over het product 

Ontdek meer succesverhalen van klanten

CASE STUDIES

Ontdek hoe klanten meerwaarde halen uit de oplossingen van CHG-MERIDIAN.
MEER ONTDEKKEN 

CONTACT MET ONS OPNEMEN

Wilt u persoonlijk en gratis advies? Neem contact met ons op en ontdek hoe onze expertise u kan helpen.

Contact met ons opnemen

Wij staan altijd klaar om te luisteren naar uw zorgen: Wij verheugen ons op uw e-mail of telefoontje.
Contact met ons opnemen