SEARCH
REGION: NETHERLANDS
EN
NL
Marienhospital optimaliseert processen met behulp van een geïntegreerd technologiegebruiksconcept

GECONSOLIDEERDE INKOOP EN ONDERHOUD VAN ECHOGRAFIE-APPARATEN VERLAGEN DE KOSTEN, VERHOGEN DE EFFICIËNTIE EN BESPAREN OP BUDGET, TERWIJL VERSTORING VAN DE ZIEKENHUISACTIVITEITEN WORDT VOORKOMEN

ONZE KLANT MARIENHOSPITAL

Met 19 gespecialiseerde klinieken, 20 interdisciplinaire centra en meer dan 750 bedden is het Marienhospital Stuttgart een van de grootste ziekenhuizen in de hoofdstad Baden-Württemberg. Ongeveer 2.000 medewerkers behandelen jaarlijks ongeveer 30.000 ziekenhuispatiënten en 85.000 poliklinische patiënten. Het katholieke ziekenhuis, dat centrale zorg verleent en ook fungeert als academisch onderwijsziekenhuis van de Universiteit van Tübingen, combineert meer dan 130 jaar traditie met hightech geneeskunde. Het uitgebreide assortiment apparatuur omvat een groot aantal echografiesystemen van diverse fabrikanten.

UITDAGINGEN

Hoge administratieve inspanningen door een verscheidenheid aan fabrikanten
Moeilijkheden bij het beheren van kostenstructuren
Hoge opleidingskosten voor personeel door modeldiversiteit

ZOEKEN NAAR EEN FABRIKANTONAFHANKELIJKE OPLOSSING

Toen het tijd was om 25 nieuwe echomachines aan te schaffen, overwoog het Marienhospital om ze allemaal van één fabrikant te kopen omwille van de eenvoud. Eén enkele leverancier was echter onpraktisch, aangezien geen enkele leverancier idealiter aan alle medische vereisten zou kunnen voldoen. Hier kwamen de sterke punten van CHG-MERIDIAN om de hoek kijken. Als leveranciersneutrale technologiepartner kon CHG-MERIDIAN grote investeringen met meerdere leveranciers in één contract bundelen.

ONZE AANGEPASTE SUCCESFORMULE TECHNOLOGY2USE VOOR HET MARIENHOSPITAL

ASSETS

Met 25 nieuwe echografiesystemen ter waarde van meer dan één miljoen euro moderniseert het Marienhospital zijn apparatenpark en verzekert het voor technische relevantie op de lange termijn. Het contract omvat vervanging door de nieuwste technologie na slechts vier en een half jaar, waardoor de onderhouds-, slijtagekosten en stilstandtijden op de lange termijn laag blijven.

FINANCIËN

Klassieke leasingovereenkomst: gebruik in plaats van eigendom is het motto van ons financieringsconcept. Met regelmatige termijnen, met inbegrip van service en onderhoud, vereenvoudigt leasing de budgetplanning over de gehele looptijd en beschermt het de liquiditeit.

SERVICES

Omdat de leaseovereenkomst een volledig onderhoudscontract omvat, is CHG-MERIDIAN ook het enige aanspreekpunt voor services gedurende de gehele gebruiksperiode. Het voordeel voor Marienhospital is dat medewerkers precies weten met wie ze contact moeten opnemen. Dit vermindert het risico op stilstand van apparatuur, wat een negatieve invloed kan hebben op de patiëntenzorg. Daarom kiest het Marienhospital voor de samenwerking met CHG-MERIDIAN.

CONCLUSIE

Met de technology2use-oplossing van CHG-MERIDIAN haalt het Marienhospital uniformere, op medische eisen afgestemde apparatuur binnen. Dit resulteerde in aanzienlijke besparingen op aankoop- en onderhoudskosten. Bovendien kon met één enkel contract met transparante, voorspelbare tarieven het administratieve werk en de lopende kosten worden geminimaliseerd.

De nieuwe systemen verbeteren niet alleen de diagnostiek, maar verminderen ook de uitvaltijd. Dit betekent dat behandelingsdiensten sneller kunnen worden geleverd en meer patiënten kunnen worden behandeld, wat de patiëntresultaten voor het ziekenhuis verbetert. Met garantie en volledig onderhoud inbegrepen, wordt het budget niet langer onder druk gezet door ongeplande vervangingsaankopen.

Verdere efficiëntieverbeteringen waren mogelijk door apparaten te upgraden naar een informatiebasis. Met behulp van een volgsysteem kunnen medewerkers vervolgens snel en eenvoudig de locaties van mobiele apparaten bekijken met een tablet. Een gebruiksanalyse levert betrouwbare gegevens voor een vraaggerichte apparaatplanning

"De moderne, geharmoniseerde apparaatinfrastructuur maakt processen en ons ziekenhuis nog efficiënter, tegen transparante kosten. De financieringsoplossing van CHG-MERIDIAN dekt hardware, service en uitvaltijd in één contract, zodat we met vertrouwen kunnen plannen en ons budget optimaal kunnen benutten."
Commercial Director, Marienhospital Stuttgart
PROBLEMEN OPGELOST IN CIJFERS

GEMIDDELDE TECHNOLOGIE-INVESTERING VAN EEN ORGANISATIE

~ 5 %

is de gemiddelde technologie-investering van organisaties als percentage van de omzet voor een organisatie in de gezondheidszorg in 2022 - Deloitte (2023)

VERLAGING VAN DE BEDRIJFSKOSTEN

$ 93 MILJARD

jaarlijkse uitgaven aan de levenscycluskosten van zorgapparatuur door ziekenhuizen - Helix Strategy (2022)

HOGERE GOEDERENKOSTEN

~ 10 %

is de stijging die CFO's in de gezondheidszorg vermelden in de kosten van goederen in hun organisatie - Deloitte (2022)

SUCCESTOOLS

tesma: alle gegevens in één systeem

Meer over het product 

Ontdek meer succesverhalen van klanten

CASE STUDIES

Ontdek hoe klanten meerwaarde halen uit de oplossingen van CHG-MERIDIAN.
MEER ONTDEKKEN 

CONTACT MET ONS OPNEMEN

Wilt u persoonlijk en gratis advies? Neem contact met ons op en ontdek hoe onze expertise u kan helpen.
 

Contact met ons opnemen

Wij staan altijd klaar om te luisteren naar uw zorgen: Wij verheugen ons op uw e-mail of telefoontje.
Contact met ons opnemen