PANASONIC is een gerenommeerde innovator en een van 's werelds grootste spelers in de ontwikkeling van elektronicatechnologieën en -oplossingen, of het nu gaat om consumentenelektronica, huishoudelijke apparatuur, de automobielindustrie of de bredere B2B-sector. In Europa is Panasonic Information Systems Company Europe (PISCEU) verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden van het uitgebreide IT-netwerk van de Groep. Met meer dan 160 medewerkers op het hoofdkantoor in Hamburg, en andere belangrijke locaties in Duitsland, Polen, Engeland en Italië, biedt de IT-dienstverlener uitgebreide ondersteuning voor eindgebruikers in alle divisies van PANASONIC.
Behoefte aan IT-processen en -technologieën op maat
Voorwaarde: internationale schaalbaarheid en flexibel contractontwerp
Transparantievereiste met betrekking tot bestaande apparaten en hun contractuele voorwaarden
PISCEU helpt medewerkers van PANASONIC's Europese bedrijven om hun bedrijfsdoelstellingen te bereiken met IT-processen en -technologieën op maat. De voorwaarde: een internationaal schaalbaar IT-gebruiksconcept dat een transparant overzicht biedt van alle geleasede apparaten en hun contractvoorwaarden, altijd en overal.
Volledig beheer van werkplektechnologie in Duitsland en verschillende Europese landen, waaronder meer dan 8.100 activa. Dit zijn onder meer notebooks (ongeveer 40%), monitoren (20%) en smartphones (iets minder dan 30%), maar ook servers en grote printers.
Gebruik in plaats van eigendom is het motto van ons financieringsconcept. De prijs-per-apparaat-benadering voor de gehele IT-infrastructuur zorgt voor planningszekerheid en kostenbeheersing.
Levenscyclusdiensten voor technologieapparatuur van eindgebruikers, activabeheer met tesma, en veilige gegevensverwijdering met eraSURE
Tijdens de gebruiksperiode ondersteunen wij Panasonic door het verzorgen van de configuratie vooraf van mobiele apparaten, levering van de apparaten op locaties door heel Europa, ondersteuning en onderhoud, regelmatige evalutatievergaderingen en eventuele noodzakelijke aanpassingen en snelle vervanging bij een defect. Tegen het einde van de levensduur verzamelen we de apparaten voor veilige gegevensverwijdering.
Om de gewenste transparantie met betrekking tot haar IT-apparatuur te garanderen, koos PISCEU voor activabeheer via ons tesma® platform. Ons technologie- en servicemanagementplatform integreert commerciële en technische gegevens en biedt uitgebreide inzichten gedurende de gehele levenscyclus van de technologie: van advies en uitrol tot het ophalen van apparaten en gecertificeerde gegevensverwijdering.
Het platform biedt managers van verschillende afdelingen belangrijke informatie over het IT-landschap en individuele bedrijfsmiddelen. tesma® geeft, bijvoorbeeld tijdens de investeringsplanning, details over apparaatconfiguraties, locaties en budgetontwikkeling. Tijdens de bedrijfsactiviteiten biedt de applicatie controlerapporten voor eenvoudige budget-, verbruiks- en capaciteitsplanning. Aan het einde van de gebruiksperiode ontvangt PISCEU informatie over de status van het bedrijfsmiddel, de gebruiksperiode en de geplande en voltooide verwijdering. Het volledige gegevensverwijderingsproces voor IT-apparatuur is ook zichtbaar via tesma®.
Transparant en internationaal schaalbaar activabeheer is een belangrijk aspect van onze succesvolle en langdurige samenwerking. PISCEU waardeert ons sterke partnerschap. Zo hebben de teams van beide bedrijven samen een proceshandleiding ontwikkeld als basis voor onze samenwerking. PISCEU waardeert ook de flexibiliteit van de contracten, waarbij rekening wordt gehouden met de huidige ontwikkelingen, of het nu gaat om IT-apparatuur of de financiële markt.
"CHG-MERIDIAN biedt ons echte allround ondersteuning gedurende de gehele IT-levenscyculs, van advies en inkoop tot einde leaseovereenkomst en dataverwijdering. Dit heeft ons in staat gesteld om onze productiviteit en winstgevendheid aantoonbaar te verhogen. We zien onze samenwerking als een goede en nauwe samenwerking."
van de organisaties ziet het verkrijgen van nauwkeurige en volledige gegevens met betrekking tot hardware, software-implementatie en softwarerechten als een belangrijk pijnpunt.
van de leidinggevenden vindt het moeilijk om de voordelen van individuele technologie-investeringen te kwantificeren.
organisaties geloven dat ze een echt effectief ITAM-initiatief missen.