SEARCH
REGION: NETHERLANDS
EN
NL
PENNY Italia: Optimale liquiditeit dankzij CHG-MERIDIAN

OP KOERS NAAR GROEI MET EEN INNOVATIEF IT-GEBRUIKSMODEL

ONZE KLANT PENNY

PENNY is een bedrijf van de REWE-groep en is al bijna 30 jaar actief in de groothandel in Italië. PENNY Italy's recept voor succes: passie, enthousiasme en professionalisme. Ongeveer 4.400 medewerkers werken in meer dan 400 winkels en zeven verkoopcentra. Italië is een groeimarkt; verdere investeringen en nieuwe markten zijn gepland voor de toekomst.

UITDAGINGEN

BUDGETDRUK

Krap budget en druk om te besparen

LIQUIDITEITSBESCHERMING

Vermijden van hoge investeringskosten en kapitaalbinding bij de aankoop van apparatuur

VOORSPELBAARHEID VAN DE CASHFLOW

Gebrek aan financiële planningsbetrouwbaarheid

SUCCESVOL CONCURREREN MET EEN GEMODERNISEERD IT-LANDSCHAP

PENNY moest haar IT-portefeuille moderniseren om concurrerend te blijven in een context van marktprijsdruk. Met ongeveer 10.000 verschillende soorten apparaten, waaronder servers, notebooks, smartphones en winkelkassa's, werd het beheer van deze diverse IT-infrastructuur complex en duur, en werd liquiditeit vastgezet. We hebben PENNY geholpen door een uitgebreid gebruiksmodel te implementeren dat een transparant financieel overzicht biedt: voorspelbare betalingen zorgen voor betrouwbaarheid van de planning en budgetverlichting voor het bedrijf.

ONZE SUCCESFORMULE

ASSETS

Meer dan 10.000 IT-apparaten, waaronder servers, notebooks, smartphones en kassa's

FINANCIËN

Voorspelbare maandelijkse aflossingen, vermijding van hoge aanschafkosten en geoptimaliseerde totale bedrijfskosten (TCO).

Remarketing aan het einde van de gebruiksduur, de toekomstige waarde wordt in de maandelijkse aflossingen opgenomen, wat leidt tot een optimale benutting van restwaarde

SERVICES

Levenscyclusbeheerdiensten en een activabeheeroplossing van tesma

LIFECYCLE MANAGEMENT SERVICES

Ons gebruiksmodel omvat de configuratie vooraf van mobiele apparaten, de levering van de apparaten op uw locaties, support en onderhoud, en snelle vervanging van apparaten in geval van een defect.

tesma®

Ons technologie- en servicemanagementplatform tesma stelt PENNY Italia in staat om een uitgebreid overzicht van haar IT-apparatuur te benutten. Het platform integreert commerciële en technische gegevens en biedt het bedrijf holistische inzichten gedurende de gehele levenscyclus van de technologie, van de uitrol en het ophalen van apparaten tot gecertificeerde verwijdering.

tesma en

CONCLUSIE

Of het nu gaat om TCO-reductie, cashflowoptimalisatie of planningszekerheid; ons levenscyclusgebruiksconcept met operationele leasing is een perfecte match voor PENNY Italia. Het voorkomt hoge initiële investeringskosten, biedt flexibiliteit in veranderende situaties, maakt volledige kostenbeheersing en kostenplaatsspecifieke facturatie mogelijk, en creëert zo de optimale basis voor betere besluitvorming. En dat alles zonder het milieu onnodig te belasten.

PENNY Italia en CHG-MERIDIAN: een samenwerking waarin ook CIO Marco Ruffinoni veel potentieel in ziet.

"CHG-MERIDIAN is voor ons de beste keuze: ze garanderen een hoge mate van flexibiliteit die de concurrentie ons niet bood. Het was dus niet alleen een kwestie van kosteneffectiviteit, hoewel dit aspect zeker relevant was, maar ook van bedrijfstransparantie."
Marco Ruffinoni, CIO of PENNY Italia
DE CIJFERS SPREKEN VOOR ZICH

VERMINDERING VAN DE CO2-UITSTOOT

31 %

van de CO2-uitstoot kan worden bespaard met een operationele leaseovereenkomst - Vito NV (2022)

LIFECYCLE MANAGEMENT

924000

IT-assets over de hele wereld kregen een tweede leven - Vito NV (2022)

OVERTOLLIGE, VEROUDERDE HARDWARE

60 %

van de apparaten komt momenteel bij einde levensduur in de lade terecht
- Vito NV (2022)

TOOLS VOOR SUCCES

tesma: alle gegevens in één systeem

Meer over het product 

Ontdek meer succesverhalen van klanten

CASE STUDIES

Ontdek hoe klanten meerwaarde halen uit de oplossingen van CHG-MERIDIAN
MEER ONTDEKKEN 

CONTACT MET ONS OPNEMEN

Wilt u persoonlijk en gratis advies? Neem contact met ons op en ontdek hoe onze expertise u kan helpen.

Contact met ons opnemen

Wij staan altijd klaar om te luisteren naar uw zorgen: Wij verheugen ons op uw e-mail of telefoontje.
Contact met ons opnemen