Zorgorganisatie Marente staat al meer dan 100 jaar in voor de zorg van inwoners uit de Rijn-, Duin- en Bollenstreek. Van thuiszorg tot wonen met zorg en van revalidatie tot begeleiding bij dementie. Hun dienstverlening is hoogstpersoonlijk en de medewerkers dragen kernwaarden optimistisch, samen en ondernemend nauw aan het hart. Met hun 2.500 medewerkers ondersteunen ze daarnaast zo’n 22.000 leden.
CHG-MERIDIAN en Zorgorganisatie Marente hebben al enkele jaren goed contact, en het is net dat goede contact dat de basis werd van deze vruchtbare en succesvolle samenwerking. Vanuit de organisatie en de medewerkers werd de behoefte voor nieuwe smartphones namelijk steeds sterker vanwege de verdere digitalisering en Marente zocht hiervoor een goede partner. De groep zorgverleners die patiënten op locatie bijstaan had nood aan een vernieuwing van hun smartphones. In het verleden werd het beheer van de mobieltjes intern geregeld, wat mede leidde tot een grote druk op de IT-afdeling. Hierdoor dreigde de verdere digitalisering van de organisatie te vertragen. Het is in ieders belang dat de medewerkers zo efficiënt mogelijk kunnen werken, mede door goed werkende tools te hebben. Het optuigen en uitvoeren van de processen voor de preparatie en uitgifte van honderden smartphones in een zeer dynamische organisatie zoals Marente, was een project waarvoor Marente duidelijk externe expertise nodig had.
Het werd Marente snel duidelijk dat er meer bij kwam kijken dan enkel het uitkiezen van de nieuwe toestellen. ‘Niet enkel de financiering maar juist de combinatie met de dienstverlening is waar CHG-MERDIAN echte meerwaarde heeft geboden’ zegt Jan Keijzer, IT Manager bij Marente. CHG-MERIDIAN denkt mee over de stappen die ondernomen moeten worden. Van uitrol en overname van de oude toestellen tot de beveiliging van gegevens en registratie van de verschillende gebruikers. Door de expertise van CHG-MERIDIAN en de nauwe samenwerking met de IT afdeling van Marente werd het proces zeer gedegen voorbereid.
Op het verzoek van Marente voor een versnelde uitgifte van de eerste 150 toestellen, speelde CHG-MERIDIAN snel en flexibel in. Deze uitgifte hebben we tegelijkertijd benut als eerste testfase waaruit bleek dat er nog strakker gepland kon worden. Daarnaast kwamen we samen met Marente tot de conclusie dat de communicatie naar de medewerkers nog verder geoptimaliseerd kon worden. Er werd samen nagedacht over een operationeel stappenplan met voorcommunicatie en persoonlijke ondersteuning tijdens de uitrol. Tijdens het gehele proces is het dankzij TESMA® gemakkelijk alle kosten te controleren, de juiste kostencenters te alloceren en de CMDB zuiver te houden. Marente heeft zeer bewust voor deze aanpak gekozen zodat ook in de toekomst alle medewerkers continue met de meest recente technologieën kunnen blijven werken.